Lisbeth van den Nieuwenhof (projectassistent)

Ik ben Lisbeth van den Nieuwenhof, 47 jaar en sinds juni 2009 in dienst bij de gemeente Eindhoven. Eerst bij het Sociaal Domein in verschillende functies en sinds 2017 bij het Ruimtelijk Domein. Ik werk nu als projectassistent op de afdeling Project Expertise. Een bijdrage leveren aan de stad waar ik woon en werk geeft me veel meer voldoening dan werken voor een commercieel bedrijf. Zeker omdat het zo afwisselend is. Daardoor zit ik echt op mijn plek.

Wat maak ik als projectassistent voor Eindhoven?

Als projectassistent ben je hét aanspreekpunt binnen een project of programma. Ik regel en verbind. Zodat praktische zaken geregeld worden en collega’s over de juiste informatie en contacten beschikken om hun werk goed te kunnen doen. Acties uit overleggen zet ik uit en volg ik op. Ik maak verslagen, planningen en afspraken. Ik zorg voor interne of externe ruimtes met de juiste faciliteiten, vraag offertes aan en controleer of de facturen kloppen. Of het nu gaat om een klein overleg of een groot congres, ik regel het.

Met wie maak ik dat?

Voornamelijk met collega’s uit het Ruimtelijk Domein, vooral van de afdeling Project Expertise. Maar ook met vakspecialisten van andere afdelingen zoals Verkeer, Milieu en Duurzaamheid of Ruimtelijke Ordening. Met de communicatieadviseur van het programma werk ik ook veel samen. Bijvoorbeeld bij het schrijven en redigeren van artikelen voor de nieuwsbrief of bij het formuleren van een proces. In sommige gevallen heb ik ook contact met ketenpartners zoals de Omgevingsdienst, de Veiligheidsregio en de regiogemeenten.

Voor wie maak ik dat?

Door wat ik doe kunnen mijn collega’s en de burgemeester en wethouders hun werkzaamheden goed uitvoeren. Uiteindelijk doen we alles voor de inwoners en bezoekers van Eindhoven. Ik ben trots om voor Eindhoven te werken en blij dat ik hier woon.

Wij maken samen Eindhoven.